Gemeente Zaltbommel digitaal nachtregister Gemeente Zaltbommel

Veelgestelde vragen

Wanneer inschrijven in de gemeentelijke basisregistratie?


In de wet GBA (art. 65) is vastgelegd dat iedereen die naar verwachting gedurende een halfjaar ten minste vier maanden in Nederland verblijft, verplicht is zich binnen vijf dagen in te laten schrijven bij de gemeente waar hij/zij zijn/haar woonadres heeft.

Wat zijn de voordelen van de nachtregistratie?


• dat bekend is wie waar verblijft bij calamiteiten;
• inzicht over de aantallen arbeidsmigranten kan de economische noodzaak aantonen en leiden tot imagoverbeterende activiteiten;
• inzicht in verblijfsduur kan leiden tot gericht werken aan oplossingen voor het huisvestingsprobleem en doorstroming naar de reguliere woningmarkt en aan integratie;
• inzicht in waar arbeidsmigranten verblijven, kan leiden tot een betere spreiding van het aantal mensen op één verblijfsobject waardoor misstanden en parkeerproblemen kunnen worden voorkomen.

Het is daarom van groot belang dat werkgevers en verblijfsaanbieders meewerken aan het op een juiste wijze registreren van de arbeidsmigranten en toeristen die in de gemeente verblijven.

Heeft u nog vragen?

Heeft u vragen en/of opmerkingen? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Contactgegevens

U kunt natuurlijk ook altijd op een andere manier contact met ons opnemen:

Gemeente Zaltbommel
Hogeweg 11
5301 LB Zaltbommel
Tel.: 14 0418
E-mail: burgerzaken@zaltbommel.nl